Slovenské zdravotníctvo potrebuje lepší manažment dopytu. Za rozhodnutia však musí niekto zodpovedať
Portál Zdravotnícky denník uverejnil komentár analytika Martina Vlachynského k možným riešeniam súčasných problémov v zdravotníctve.
Ako povedal, zdravotníctvo potrebuje procesné inovácie a lepší manažment dopytu.
Martin Vlachynský, INESS:
"Dobrým príkladom je telemedicína či takzvaný gatekeeping. Ambulancie či urgentné príjmy totiž často musia prijať aj pacientov, ktorí danú starostlivosť nepotrebujú. Poplatky či gatekeeping by mali podľa neho zabrániť tomu, aby na dvere urgentných príjmov neklopal aj niekto, kto tam nemá čo robiť.
Môže vzniknúť napríklad telefonické centrum na úrovni poisťovní či nemocníc, a až na základe odobrenia sa volajúci pacient dostane ku zdravotnej starostlivosti. Je to pomerne bežné v západných krajinách, kde sa napríklad robí gatekeeping na úrovni zdravotných sestier. Na konci musíme dosiahnuť škálovateľnosť v zdravotníctve, aby jeden lekár dokázal spracovať väčší dopyt. Ten sa bude totiž napĺňať, lekári sa začnú odzmluvňovať od poisťovní a otvárať si súkromné ambulancie.“
Celý článok zo dňa 31.10.2023 si môžete prečítať tu.